Android TV

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Ir em baixo

Android TV

Mensagem por gizellechan em 11/07/14, 11:27 am

Google unveiled the Android TV platform at its Google I/O conference last week. Similarly to Apple TV, Amazon's Fire TV and other such entertainment hubs, Android TV will provide a streamlined platform for Google to serve up entertainment, including games, directly to TVs.

TVs with built-in Android TV support will arrive from multiple manufacturers next year, but dedicated set-top devices that deliver Android TV to any television will also be produced.

During the Google I/O conference, the search engine giant demonstrated multiplayer gameplay via Android TV, with one player using a controller to play on the TV while the other played on their tablet device.

Gaming hardware maker Razer has also revealed a new micro console, which it will develop in conjunction with the Android TV platform.

-

Photos and renders of what is alleged to be the Android TV controller have been posted online.

A photo of the controller was taken by Artem Russakovskii, an attendee at the Google I/O conference.

According to him, the controller is expected to ship with each Android TV box, and contains a similar button layout to the controllers for Xbox and PlayStation systems.

The photo was then supported by a reportedly official render of the controller, said to be found in the Android L Developer Preview build's directory by a Reddit user.

Fonte: CVG
gizellechan

Re: Android TV

Mensagem por Daniel em 11/07/14, 07:39 pm

Rapaz, olha o controle bem igualzinho ao do XBOX, hehe.
E o Netflix em todas, Jesus  Smile

Uma boa alternativa também, seria usar o XBMC  Smile
Daniel

Mensagem por gizellechan em 12/07/14, 10:02 am

@Daniel escreveu:Rapaz, olha o controle bem igualzinho ao do XBOX, hehe.

Pois é, parece que por conta da boa receptividade do público o controle do Xbox vem sendo a base para vários outros.

Nunca peguei em um (nem mesmo no de PS3 ou PS4), mas se for por aparência, o de Xbox deixa uma impressão para mim de ser pesado e muito grandão (o que provavelmente influenciaria nas jogatinas mais longas)   huahauhah

Não sei se é porque eu era mais acostumada com o do Playstation, mas o do Xbox me passa essa impressão. Reforçando que é uma opinião baseadas só em fotos, nunca tive contato com um.
gizellechan

Mensagem por Daniel em 12/07/14, 08:26 pm

Ele é um pouco mais pesado mesmo, Gi  Smile 
Não sei como está o controle do Xbox One, mas o do playstation 4 está muito leve e um ergonomia ainda melhor do padrão anterior do PS1,2 e 3.

Smile 
Daniel

Mensagem por Conteúdo patrocinado

Conteúdo patrocinado

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Voltar ao Topo

Permissão deste fórum: